Regionalna agencija DUNEA i Baskijski kulinarski centar održali radni sastanak o strateškoj važnosti gastronomije za turizam

Sastanak dvije osobe

Predstavnice Regionalne agencije DUNEA, Franica Miloš, Olja Ljubišić i Mirela Raič sastale su se s Albertom Rodriguezom, chefom i voditeljem razvojnih aktivnosti Baskijskog kulinarskog centra za Centar kompetentnosti u turizmu i ugostiteljstvu Dubrovnik (RCK DU) u organizaciji Turističke i ugostiteljske škole Dubrovnik s ciljem jačanja vrijednosti gastronomije i proizvoda Dubrovačko-neretvanske županije.

Na sastanku je predstavljen strateški bilateralni projekt Hrvatske i Italije „Životni stil na Jadranu kao inspiracija za održivi razvoj“ (akronima TAKE IT SLOW) koji promovira baštinsku vrijednost gastronomije Dubrovačko-neretvanske županije i jačanje njezine međunarodne prepoznatljivosti. Fokus projekta je na malim zajednicama na otocima, obali i unutrašnjosti uz Jadransko more bogatima materijalnom i nematerijalnom baštinom koje su očuvale autentični životni stil prilagođen svom prirodnom okruženju.

„Ranije ove godine, malostonska kamenica dobila je zaštićenu oznaku izvornosti, dok su vinogorje Ponikve dobile zaštićenu oznaku izvornosti vina na razini Europske unije. Kada uzmemo u obzir da je umijeće gradnje suhozida, ali i mediteransku prehranu zaštitio UNESCO, postaje jasna izrazita društvena, kulturološka i simbolička vrijednost enogastro baštine i načina života u Županiji,“ istaknula je Franica Miloš, voditeljica Odjela za pripremu i provedbu EU projekta Regionalne agencije DUNEA.

Sastanak

Alberto Rodriguez, jedan od vodećih inovatora na području gastronomije u Europi ujedno i voditelj brojnih radionica organiziranih u Regionalnom centru kompetentnosti za turizam i ugostiteljstvo Dubrovnik napomenuo je kako je najvažnije krenuti od sektora poljoprivrede, osnažiti proizvođače hrane i usmjeriti se na organsku proizvodnju, što je ujedno bio i osnovni korak za razvoj gastronomije u Baskiji.

O rastu potrošnje organskih prehrambenih proizvoda u EU najbolje svjedoči podatak da se maloprodajno tržište organske hrane u EU povećalo s 10 milijardi na 27,1 milijardu eura između 2004. i 2015. godine, što predstavlja prosječni godišnji rast iznad 15%. Danas je EU drugo najveće tržište organskih proizvoda na svijetu, nakon Sjedinjenih Država, gdje brzi rast potražnje nadmašuje ponudu. Hrvatska je u dobrom položaju da pomogne u premošćivanju trenutnih praznina u opskrbi na ključnim izvoznim tržištima. Male farme, niske stope upotrebe pesticida i niski troškovi rada dobro se mogu iskoristiti za radno zahtjevnije sustave organske proizvodnje. 

Malostonski zaljev

Kroz TAKE IT SLOW projekt, planirane su edukacije i savjetovanja za prelazak na ekološku i organsku proizvodnju te upoznavanje s procesom certificiranja proizvoda i usluga u sektoru proizvodnje i plasiranja hrane dok će Baskijski kulinarski centar, koji vodi devet chefova s ukupno 15 Michelinovih zvjezdica, raditi na prijenosu znanja i osnaživanju lanca vrijednosti u gastronomiji koji podržava lokalne, organske sastojke i mogućnost njihove prezentacije od tradicionalne do suvremene.

Isto tako, pilot područje poluotoka Pelješca dobit će interpretacijski centar u Kneževom dvoru u Stonu gdje će se vrijednosti gastronomije u baštinskom i umjetničkim smislu prezentirati inovativnim multimedijalnim sadržajem.

 

 TAKE IT SLOW LOGO rgb

 

OZNAKE

Kontaktirajte nas

  Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
  +385 20 312 714
  +385 20 312 715
  Branitelja Dubrovnika 41,
     20000 Dubrovnik
Obavještavamo Vas kako ova stranica koristi kolačiće (cookies) u svrhu funkcionalnosti naše web stranice, kvalitetnijeg postavljanja našeg sustava i bolje prezentacije.