Otvoreni proračun: Projekti u turizmu

Otvoreni proračun turizam

Prema podacima iz aplikacije Otvoreni proračun, četiri južne hrvatske županije izravno u gospodarstvo ulažu ukupno 291,3 milijuna kuna. Najveći iznos tog novca, a riječ je o 155,2 milijuna kuna, dolazi iz Europske unije i kao pomoć iz inozemstva.

„Županije mogu i moraju još i više ulagati u gospodarstvo. One se pozicioniraju kao još važniji faktor u društvu, teži se sveopćoj decentralizaciji, prvo funkcijskoj pa fiskalnoj. Slijedom toga, imamo dobru suradnju s državom. Vlada županije prepoznaje kao važnog partnera budući da su naše regionalne agencije u novim zakonskim okvirima dobile ulogu regionalnih koordinatora razvoja. Taj se razvoj temelji na strategijama županija, koje bi trebalo još više fokusirati kako bi se maksimalno iskoristile komparativne prednosti i prilike svake županije“, izjavio je Goran Pauk, predsjednik Hrvatske zajednica županija i župan Šibensko-kninske županije.

Podaci aplikacije Otvoreni proračun pokazuju da u projekte turizma najviše ulaže Dubrovačko-neretvanska županija, a riječ je o 25,5 milijuna kuna. Glavni projekt te županije je “Ruralna poučna, kulturno-etnografska turistička atrakcija“. Gotovo sav iznos potreban za realizaciju projekta povučen je iz fondova EU. Splitsko-dalmatinska županija najviše ulaže u projekt razvoja Centra za posjetitelje, točnije 9,1 milijun kuna. Šibensko-kninska najviše ulaže u projekt „Turistička valorizacija kanala Sv. Ante“ (druga faza) u iznosu od 14,2 milijuna kuna, od čega je nešto više od pet milijuna kuna sufinancirano iz EU. Zadarska županija najviše ulaže u „Projekt Hercultour“ – 5,1 milijun kuna, od čega 4,3 milijuna dolaze iz EU.

„Spona turizma i gospodarstva neupitna je. Na valu turističkog rasta mnoge su lokalne i regionalne jedinice samouprave izgradile i ostale gospodarske djelatnosti. Turizam je preširok pojam da bi ga se shvaćalo kao zasebnu gospodarsku granu. Sagradite li cestu, to je turizam. Kada se uredi neka površina na kojoj će se proizvoditi proizvodi koji će se kasnije prodavati čak i na kućnome pragu, to je turizam. Južne županije imaju mogućnosti većinu proizvodnih aktivnosti raditi u službi turizma. Turizam je motiv poduzetnicima da će sve ono što proizvedu, odnosno barem većinu toga, prodati upravo u turizmu“, objašnjava Pauk. Napominje kako je poveznica turizma i gospodarstva možda najvidljivija kod OPG-ova, odnosno poljoprivredne proizvodnje na ruralnim dijelovima južnih županija. „Turizam je najisplativiji proizvodni kanal kako hrvatske proizvodnje općenito, tako i proizvodnje južnih županija“, zaključuje Pauk.

Turizam na jugu Hrvatske raste svake godine čak i stopama od 10 i 15 posto. Ponuda i sadržaji sve su veći, no županije juga shvaćaju i važnost pokretanja ne-turističkog sektora zbog čega se proračuna županija subvencionira i malo i srednje poduzetništvo.

Drugi o nama

Preko županijske Razvojne agencije u protekle tri i pol godine realizirano je ili započeto niz projekata za koje je iz fondova EU-a osigurano više od 50 milijuna kuna

Kontaktirajte nas

  Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
  +385 20 312 714
  +385 20 312 715
  Branitelja Dubrovnika 41,
     20000 Dubrovnik
Obavještavamo Vas kako ova stranica koristi kolačiće (cookies) u svrhu funkcionalnosti naše web stranice, kvalitetnijeg postavljanja našeg sustava i bolje prezentacije.
Više informacija Pristajem Ne pristajem